RBDO – Rejestracja i Bezpieczeństwo Danych Osobowych – od ponad 5 lat zapewnia kompleksowe wdrożenia z zakresu ochrony i przetwarzania danych osobowych.
Korzystając z wieloletniej praktyki naszych ekspertów obecnie realizujemy audyty i wdrożenia z zakresu dostosowania przedsiębiorstw oraz jednostek organizacyjnych do wymagań Rozporządzenia UE z 27 kwietnia 2016 r., tzw. RODO.
Zespół RBDO zapewni Państwu produkty i usługi gwarantujące spełnienie wymogów UE RODO – audyty, szkolenia otwarte i wewnętrzne, e-learningi, procedury i dokumentacje UE RODO, kompleksowe wdrożenia i doradztwo w zakresie UE RODO 2018.
Zespół wdrożeniowy UE RODO tworzymy wspólnie z renomowaną kancelarią – gwarantując najwyższą jakość usług i europejskie standardy:
W GRONIE NASZYCH KLIENTÓW W ZAKRESIE WEWNĘTRZNYCH SZKOLEŃ, AUDYTÓW I WDROŻEŃ PROCEDUR OCHRONY DANYCH OSOBOWYCH ZNAJDUJĄ SIĘ M.IN.:
Łukasz Cieniak – Dyrektor Generalny RBDO
Dyrektor Generalny RBDO – Rejestracja i Bezpieczeństwo Danych Osobowych, przedsiębiorca z bogatym doświadczeniemi w zakresie audytów i wdrożeń systemów ochrony danych osobowych. Wykładowca Przedmiotu: Audyt i wdrożenia ochrony danych osobowych w Akademii Handlowej Nauk Stosowanych w Radomiu.
M: +48 664 484 218
biuro@rbdo.pl
- Absolwent INP Uniwersytetu Warszawskiego.
- Twórca wydawnictw prawnych i Prezes Zarządu kancelarii RBDO oraz Stowarzyszenia na Rzecz Rozpowszechniania Wiedzy o Ochronie Danych Osobowych
- Współpracuje z renomowanymi kancelariami adwokackimi w Polsce, zapewniając optymalne kompetencje dla najbardziej zaawansowanych projektów prawnych.
- Jako Dyrektor Generalny RBDO posiada wieloletnie doświadczenie w obsłudze Klientów korporacyjnych oraz instytucjonalnych w polskim i międzynarodowym środowisku.
- Złożone zagadnienia prawne przedstawia w praktyczny sposób, przybliżając je czytelnie audytorium niekoniecznie z prawnym wykształceniem.
Karol Cieniak – Dyrektor Działu Prawnego RBDO
Dyrektor Działu Prawnego RBDO – rejestracja i Bezpieczeństwo Danych Osobowych, Radca Prawny z bogatym doświadczeniem w zakresie wdrożeń systemów bezpieczeństwa informacji w polskich i międzynarodowych organizacjach.
- Absolwent Kolegium Prawa Akademii im. Leona Koźmińskiego specjalizacji Europejskie i Polskie Prawo Gospodarcze i Finansowe
- Uczestnik Studiów Podyplomowych „Wykonywanie funkcji administratora bezpieczeństwa informacji i inspektora ochrony danych” w Instytucie Nauk Prawnych Polskiej Akademii Nauk (PAN).
- Specjalista Prawa w zakresie ochrony danych osobowych. Wieloletni praktyk w zakresie audytów i wdrożeń systemów ochrony danych osobowych w polskich i międzynarodowych organizacjach.
- Twórca autorskich materiałów wdrożeniowych w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz e-szkoleń w tym obszarze tematycznym.
- Prowadzi szkolenia w niezwykle zaangażowany sposób. Płynnie wiąże wiedzę teoretyczną z praktycznymi umiejętnościami oraz z przykładami wdrożeń w organizacjach, czyniąc dla nich najtrudniejsze kwestie ciekawymi i zrozumiałymi.
- Autor publikacji:
− Wybrane zagadnienia związane z obowiązkiem prowadzenia rejestru czynności przetwarzania, Monitor Prawniczy, Nr 3/2018
− Obowiązek wyznaczenia inspektora ochrony danych osobowych, Monitor Prawniczy, Nr 16/2018
− Powierzanie przetwarzania danych osobowych, Monitor Prawniczy 2019 (w trakcie publikacji)
− Zmiany w prawie UE w zakresie ochrony danych osobowych – omówienie kluczowych pojęć, RBDO 2016
− Ogromna rozpiętość potencjalnych kar finansowych, Rzeczpospolita, 21.05.2018
Joanna Dobkowska – adwokat, ekspert prawa ochrony danych, doradztwo ABI
Adwokat przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie, ekspertka w zakresie wdrożeń ochrony danych osobowych z wieloletnią praktyką.
- Absolwentka Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego
- Mediator
- Audytor i wdrożeniowiec w zakresie systemów ochrony danych w polskich i międzynarodowych firmach i instytucjach.
- Specjalistka w zakresie doradztwa ABI – Administratora Bezpieczeństwa Informacji.
- Realizuje doradztwo w zakresie specjalizacji prawa konsumenckiego, tworzenia regulaminów e-commerce.
- Posiada rozległe doświadczenie w bieżącej obsłudze podmiotów gospodarczych oraz sprawach związanych z tworzeniem, funkcjonowaniem i przekształcaniem spółek z udziałem kapitału polskiego i zagranicznego, oddziałów i przedstawicielstw przedsiębiorców zagranicznych, fundacji i stowarzyszeń.
- Trenerka w zakresie skomplikowanych materii prawa, która w jasny i czytelny sposób prezentuje nawet najbardziej skomplikowane zagadnienia.
Gwarantując najwyższą jakość usług i europejskie standardy!

Audyty i wdrożenia procedur ochrony danych
UE (RODO) 2018 – RBDO PREMIUM
Wiedza, kompetencje i doświadczenie kadry RBDO oraz renomowanej kancelarii prawnej
zapewnią Państwu wdrożenia systemów ochrony danych na najwyższym poziomie!
Barylski T., Olszewski A., Brzozowski A.
KANCELARIA PRAWNICZA SPÓŁKA KOMANDYTOWA
ADRES:
UL. KRAKOWSKIE PRZEDMIEŚCIE 4/6
POKÓJ 115
WARSZAWA 00-333, POLSKA
Ponad 25 lat doradztwa prawnego
na polskim rynku
Prawnicy z Kancelarii „BARYLSKI T., OLSZEWSKI A., BRZOZOWSKI A.” już od 21 lat pomagają przedsiębiorcom i Klientom indywidualnym w rozwiązywaniu problemów prawnych wszelkiego rodzaju.
Prowadzimy stałą obsługę firm z zakresu prawa handlowego, reprezentujemy
Klientów w sporach sądowych, tworzymy umowy i asystujemy przy prowadzeniu skomplikowanych inwestycji.
TEL: (48-22) 828 60 60
FAX: (48-22) 828 71 71
http://bob.com.pl
Rejestracja i Bezpieczeństwo Danych Osobowych
Ul. Kopalniana 22a /7
01-0321 Warszawa
tel.: 222-905-320
Legis Profile Sp. z o.o.
NIP: 522-302-50-86
KRS: 0000549436
Specjalistyczne wiedza w zakresie ochrony danych, pozwala nam na realizację kompleksowych wdrożeń ochrony danych.
Z naszych produktów i usług skorzystało już blisko 10 tys. podmiotów.
Nasi eksperci prawa ochrony danych gwarantują najwyższą wiedzę i kompetencję.
Zrealizowaliśmy szkolenia dla ponad 200 podmiotów polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw, instytucji państwowych i jednostek budżetowych.
Masz pytania? Zapraszamy do kontaktu: zapytanie@rbdo.pl
Infolinia: 222-905-320 Kom.: +48 664 484 218
Adam Brzozowski – Profesor tytularny, Radca Prawny
- Radca prawny. Wspólnik Kancelarii Prawniczej BARYLSKI T., OLSZEWSKI A., BRZOZOWSKI A. Spółka Komandytowa.
- Pracownik naukowy Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego (wieloletni dyrektor Instytutu Prawa Cywilnego).
- Arbiter Sądu Arbitrażowego przy Krajowej Izbie Gospodarczej.
- Ekspert z zakresu prawa umów.
Autor licznych publikacji naukowych z zakresu prawa cywilnego, w tym współautor komentarzy do Kodeksu cywilnego (Komentarz do Kodeksu cywilnego pod red. prof. dra hab. K. Pietrzykowskiego tom I i II) oraz Systemu Prawa Prywatnego, opracowań podręcznikowych dotyczących prawa zobowiązań oraz wielu innych publikacji książkowych a także artykułów i glos, publikowanych w renomowanych czasopismach prawniczych.
Wojciech Kocot – Profesor tytularny, Radca Prawny
- Radca prawny. Wspólnik Kancelarii Prawniczej BARYLSKI T., OLSZEWSKI A., BRZOZOWSKI A. Spółka Komandytowa.
- Pracownik naukowy Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Kierownik Katedry Prawa Cywilnego Porównawczego.
- Wicedyrektor Instytutu Prawa Cywilnego. Arbiter Sądu Arbitrażowego przy Konfederacji „Lewiatan” oraz przy Związku Banków Polskich oraz Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji, ponadto wpisany na listę arbitrów Centrum Mediacji i Arbitrażu Światowej Organizacji Własności Intelektualnej (WIPO).
Ekspert w dziedzinie prawa umów i prawa nowych technologii, autor licznych publikacji naukowych z zakresu prawa cywilnego, międzynarodowej sprzedaży towarów, odpowiedzialności odszkodowawczej w tym współautor komentarzy (System Prawa Prywatnego), opracowań podręcznikowych w zakresie prawa zobowiązań oraz wielu publikacji książkowych, artykułów i glos publikowanych w renomowanych czasopismach prawniczych.
Michał Stryjewski – Adwokat
- Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
- Ukończył aplikację sądową zakończoną egzaminem sędziowskim a następnie uzyskał wpis na liście adwokatów przy Okręgowej Radzie Adwokackiej w Warszawie.
- Zdobyte doświadczenie podczas praktyk w wielu sądach warszawskich wykorzystuje z powodzeniem wykonując zawód adwokata.
- Jest liderem zespołów procesowych w największych i najbardziej złożonych sporach sądowych prowadzonych przez kancelarię. Występuje w charakterze pełnomocnika zarówno przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, sądami administracyjnymi jak i sądami polubownymi. Specjalizuje się w prawie procesowym, prawie cywilnym oraz prawie ochrony danych osobowych.
- Doradzał największym polskim i zagranicznym przedsiębiorcom takim jak: Telekomunikacja Polska S.A., Przedsiębiorstwo Państwowe „Porty Lotnicze”, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Softbank S.A. (obecnie Asseco), Bank Gospodarstwa Krajowego, Bank Pocztowy S.A., Bartimpex S.A., Toyota Bank Polska S.A., Leroy-Merlin Polska Sp. z o.o., Mostostal Warszawa S.A., Gallaher Sp. z o.o. (obecnie JTI Sp. z o.o.).
Paweł Helta – Radca Prawny
- Radca prawny. Wspólnik Kancelarii Prawniczej BARYLSKI T., OLSZEWSKI A., BRZOZOWSKI A. Spółka Komandytowa.
- Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem.
- Ukończył aplikację radcowską zakończoną egzaminem radcowskim a następnie uzyskał wpis na liście przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
- Specjalizuje się w prawie cywilnym, prawie ochrony danych osobowych oraz prawie handlowym.
- Koordynował i uczestniczył w procesach wdrażania procedur ochrony danych osobowych w przedsiębiorstwach o złożonych strukturach.
- Świadczy lub świadczył pomoc prawną m.in. na rzecz: Przedsiębiorstwa Państwowego „Porty Lotnicze”, Leroy Merlin Inwestycje Sp. z o.o., Leroy Merlin Polska Sp. z o.o., Gminy Miasta Józefowa, Cresa Polska Sp. z o.o., TTcomm S.A. oraz Mostostal Warszawa S.A. Występuje w charakterze pełnomocnika zarówno przed sądami powszechnymi, Sądem Najwyższym, sądami administracyjnymi jak i sądami polubownymi.
-
Opinie o szkoleniach i wdrożeniach RBDO
Agnieszka Bergier-Klohes, Manager ds. sprzedaży i produktu SPLAST TRAVEL Sp. z o .o., Uniglobe Global Partner
Materiały otrzymane od Państwa postrzegamy jako przygotowane na najwyższym poziomie zarówno jeśli chodzi o treści merytoryczne jak i podział funkcjonalny. W oparciu o Państwa materiały stworzyliśmy bardzo klarowną politykę wewnątrz naszej firmy, uporządkowaliśmy wszystkie obszary zarówno w części teoretycznej jak i zastosowań praktycznych. Materiały wyczerpały wszelkie pytania i wątpliwości, jakie mieliśmy przed implementacją polityki ochrony danych, pozwoliły wprowadzić pewne niezbędne procesy oraz z sukcesem zamknąć projekt RBDO z początkiem roku 2015. Dziękujemy również za pomoc merytoryczną, możliwość stałego kontaktu podczas trwania projektu oraz wsparcie „po sprzedażowe”. Z przyjemnością rekomendujemy Państwa usługi.
P.H.U OMEGA Marcin Jasek
Materiały przygotowane przez RBDO są przejrzyste, dokładne i bardzo szczegółowe. Załączone instrukcje wdrożeń oraz wypełniania dokumentów są zrozumiałe i nie nastręczają problemów w ich wykonaniu. Dodatkowym atutem jest ciągła konsultacja, podczas której Pracownicy RBDO starają się wytłumaczyć pojawiające się niejasności, a co najważniejsze podchodzą do każdego Klienta indywidualnie co stanowi ogromny atut przy współpracy.
Borys Bojańczyk Dyrektor NEOPROGRESBUD
Pozytywnie oceniamy zakupiony komplet dokumentacji RBDO. Za realnie niewielki koszt otrzymaliśmy kompletne i przejrzyste narzędzie, dzięki któremu wdrożony został system zgodny z obowiązującymi przepisami, często trudnymi w interpretacji dla osób nie zajmujących się wcześniej tymi zagadnieniami. W naszej opini polecamy rozwiązanie zaproponowane przez Zespól RBDO.
Daniela Stoltmann „STOL-FIN” s.c.
Niniejszym potwierdzam, ze wdrożenie dokumentacji prztwarzania danych osobowych przebiegło prawidłowo. Jesteśmy bardzo zadowoleni z otrzymanych w tym temacie materiałów. Zostały one przygotowane profesjonalnie i zarazem w sposób bardzo przejrzysty i cztelny. Z pozdrowieniami Daniela Stoltmann „STOL-FIN” s.c.
Dariusz Sobczak, Kierownik Działu Informatyki Drogowa Trasa Średnicowa S.A.
Otrzymane materiały oceniam jako rzetelnie i profesjonalnie przygotowane. Doceniam także udzieloną mi mailowo odpowiedź na pytanie chociaż nie wykupiłem usługi konsultacyjno/wdrożeniowej.
Piotr Sławomir Szabat, Spółdzielnia Kółek Rolniczych
Materiały porządnie przygotowane merytorycznie, do każdej kwestii znajdziecie stosowne wyjaśnienie, bardzo dobry kontakt mailowy i telefoniczny w razie wątpliwości i pytań . Wykorzystałem w firmie i jestem bardzo zadowolony. Zaoszczędziłem wiele czasu i pieniędzy.
Elżbieta Rolbiecka, Kierownik Administracji, Fundacja „Wspólnota Gdańska”
Materiały RBDO są na tyle przejrzyste, że nawet osoba nie posiadająca wiedzy na temat bezpieczeństwa danych spokojnie poradzi sobie z wdrożeniem systemu ochrony oraz polityką bezpieczeństwa danych. Warto było zainwestować niewielką relatywnie kwotę na zakup materiałów w Państwa firmie w miejsce drogich szkoleń.
Doradca Podatkowy, Marek Płoszaj, Biuro Rachunkowe
Dostarczone materiały są uporządkowane w folderach, dzięki czemu łatwo odnajduje się interesujący temat. Instrukcje są napisane zwięźle, co sprawia, że wypełnienie dokumentów nie stanowi problemu. Wszystkie pozostałe materiały są napisane w sposób przejrzysty i zrozumiały dla czytelnika.
Zapraszamy do współpracy!
Oferujemy profesjonalne usługi doradcze w zakresie wdrożenia procedury UE RODO – dlaczego już teraz należy rozpocząć czynności?
• Nowe przepisy Rozporządzenia UE z 27 kwietnia 2016 r., tzw. RODO zostaną przyjęte do stosowania dnia 25 maja 2018 roku.
• Oprócz RODO toczą się finalne prace na nową ustawą o ochronie danych osobowych oraz pakietem nowelizującym przepisy ponad 130 innych ustaw – między innymi kodeks pracy – przepisy krajowe będą przyjęte najpóźniej do 25 maja 2018 roku.
• Nowe przepisy o ochronie danych przewidują administracyjne kary pieniężne za naruszenia obowiązków przewidzianych w RODO do 20 mln EURO lub wysokości do 4 % całkowitego rocznego światowego obrotu z poprzedniego roku obrotowego (przy czym zastosowanie ma kwota wyższa).
• W wielu firmach pojawi się obowiązek powołania stanowiska niezależnegoInspektora Ochrony Danych
• Pojawi się wiele nowych obowiązków, m. in. wprowadzenie procedur oceny ryzyka związanego z przetwarzaniem danych osobowych, prowadzenia rejestrów czynności przetwarzania czy zgłaszania naruszeń ochrony danych w 72 h Urzędu Ochrony Danych.
REALIZACJA UE RODO – CO ROBIMY W RAMCH KOMPLEKSOWEJ USŁUGI?
1. Przeprowadzamy szkolenie dla osób, które w ramach organizacji pełnią szczególnie istotne funkcje związane z przetwarzaniem danych osobowych (w szczególności dział IT, HR, finanse oraz administracja). W ramach szkolenia staramy się ująć praktyczne problemy, z którymi uczestnicy spotykają się przy wykonywaniu swoich codziennych obowiązków.
2. Dokonujemy audytu w formie indywidualnych konsultacji z reprezentantami poszczególnych działów, funkcji i stanowisk w celu zidentyfikowania kluczowych obszarów związanych z przystosowaniem do reformy prawa ochrony danych osobowych
3. Zwracamy uwagę na elementy, które w szczególności powinny być uwzględnione w ramach konkretnych działów i stanowisk – np. w zakresie minimalizacji gromadzonych danych (czy pewne kategorie informacji są zbędne, czy są gromadzone niepotrzebnie).
4. Dokonujemy identyfikacji mogących mieć zastosowanie podstaw prawnych przetwarzania danych w stosunku do konkretnych kategorii informacji – co połączone jest z zaleceniami w zakresie dokonania inwentaryzacji zasobów informacyjnych (data mapping). Dokonanie inwentaryzacji zasobów informacyjnych należy do wewnętrznych obowiązków organizacji, pomagamy jednak przy ustaleniu sposobu (metodologii) jej przeprowadzenia. Także o odniesieniu do okresów retencji danych i ich uzasadnienia.
5. W sytuacji, w której istnieje możliwość wyboru pomiędzy różnymi podstawami prawnymi przetwarzania danych przedstawiamy osobie decyzyjnej plusy i minusy konkretnych wariantów.
6. Dostarczamy projekt metodologii przeprowadzenia wstępnej analizy ryzyka i wskazujemy, jakimi narzędziami posłużyć się przy jej przeprowadzaniu. Oddzielnie przedstawiamy narzędzia pomocne przy dokonywaniu DPIA (analizy ryzyka, o której mowa w art. 35 RODO). Pomagamy w przyjęciu ostatecznego sposobu najodpowiedniejszego dla klienta (w oparciu o wytyczne GIODO z grudnia 2017 roku „Jak rozumieć podejście oparte na ryzyku?” oraz „Jak stosować podejście oparte na ryzyku?”, z wykorzystaniem zaleceń normy ISO 27005 oraz ISO 29134)
7. Pomagamy w prawidłowym sformułowaniu klauzul informacyjnych, uwzględniających wymagania przyjęte w art. 13 i 14 RODO oraz wytycznych grupy roboczej art. 29 z 28 listopada (WP 260 – „Guidelines on transparency under Regulation 2016/679”) oraz rozważenie sposobu przekazywania tych informacji podmiotom danych.
8. Pomagamy w prawidłowym sformułowaniu klauzul zgód (o ile przetwarzanie odbywa się na podstawie zgód), oraz przyjęciu sposobów ich pozyskiwania i weryfikowania w sposób zgodny z art. 7 RODO oraz wytycznymi grupy roboczej art. 29 z 28 listopada 2017 roku (WP 259 – „Guidelines on Consent under Regulation 2016/679”).
9. Pomagamy w prawidłowym uzupełnieniu rejestrów czynności przetwarzania, o którym mowa w art. 30 ust. 1 lub rejestru wszystkich kategorii czynności, o którym mowa w art. 30 ust. 2 RODO (o ile klient działa jako procesor)
10. Identyfikujemy relacje, które wymagają zawarcia umów powierzenia przetwarzania w rozumieniu art. 28 RODO oraz dostarczamy projekty tych umów.
11. Pomagamy w opracowaniu procedury naruszeniowej i przyjęciu metodologii klasyfikowania naruszeń ochrony danych osobowych obejmującej prowadzenie wewnętrznego rejestru naruszeń, zgłaszania naruszeń do organu nadzorczego oraz informowanie osób, których naruszenie dotyczyło – z uwzględnieniem wymagań ustanowionych w art. 33-34 RODO oraz wytycznych grupy roboczej art. 29 z 3 października 2017 roku (WP 250 – „Guidelines on Personal data breach notification under Regulation 2016/679”) oraz dokumentu ENISA z grudnia 2013 roku „Recommendations for a methodology of the assessment of severity of personal data breaches”.
12. Pomagamy (w razie potrzeby) przy uregulowaniu relacji w ramach grupy kapitałowej w uwzględnieniem relacji z podmiotami spoza EOG poprzez poinformowanie o możliwych wariantach (Binding Corporate Rules, standardowe klauzule umowne, umowy powierzenia przetwarzania, przyjęcie koncepcji współadministratora).
13. Monitorujemy zmiany legislacyjne, zmieniającą się praktykę oraz rekomendacje i wytyczne wydawane przez Komisję Europejską, Grupę robocza art. 29/EROD, GIODO/UODO – uwzględniamy sytuację prawną zarówno na szczeblu lokalnym (w szcególności poprzez udział w konferencji Ministerstwa Cyfryzacji 15 stycznia 2017 roku na temat podsumowania konsultacji społecznej ustaw dostosowujących polski stan prawny do RODO), oraz europejskim.
Oferty pracy
Masz pytanie?

pon.- pt. w godz. 9 -17,
Infolinia: 22 487 86 70 lub +48 724 570 436
Informacje i pytania:
biuro@rbdo.pl
Biuro obsługi RBDO
Legis Profile Sp. z o.o.
ul. Kopalniana 22a/7
01-321 Warszawa
NIP: 522-302-50-86
KRS: 0000549436
Pisz na biuro@rbdo.pl
lub dzwoń: 22 487 86 70 lub +48 664 484 218

REJESTRUJ